Hun ouders kunnen niet goed voor ze zorgen en vaak is er verder niemand die zich om hen bekommert. Tijdens de Week van Het Vergeten Kind organiseren we activiteiten die de aandacht vestigen op dit probleem én we zetten kinderen in het zonnetje. Hoe we dat doen? Dat lees je hieronder ????
WE ROEPEN IEDEREEN OP OM DE HARTENPETITIE TE TEKENEN ????
Tot en met 12 februari roepen we iedereen in ons land op om achter de 80.000 kinderen te gaan staan die zich alleen voelen. Dat kan door de Hartenpetitie te tekenen en zo je hart op de kaart van Nederland te plaatsen. Hoe meer harten wij verzamelen, hoe sterker wij staan in ons signaal richting gemeenten, scholen en jeugdzorg. Heb jij al getekend?
WE BEZORGEN DE HEPPIE BOX BIJ DUIZENDEN KINDEREN ????
Dit jaar kan ons kinderevent tijdens de Week van Het Vergeten Kind helaas niet doorgaan. Daarom bezorgen we bij 1.000 gezinnen uit vijftien gemeenten een mooie verrassing thuis: de Heppie Box! Dit pakketje (waarmee we ongeveer 2.000 kinderen hopen te bereiken) bevat onder andere spelletjes en knutselspullen. Op deze manier kunnen kinderen en gezinnen toch nog een Heppie momentje creëren in eigen huis. Ambassadeurs Jamai Loman en Angela Schijf brachten twee boxen persoonlijk langs bij Gina en Majus!
Ambassadeur Angela Schijf: “Corona of niet: dat weerhoudt ons niet om kwetsbare kinderen in het zonnetje te zetten! Nu we geen kinderevent tijdens de Week kunnen organiseren en ook de Heppie Vakanties & Weekenden begrijpelijkerwijs niet mogen doorgaan, hebben we een creatieve oplossing gevonden! Als de kinderen niet naar ons kunnen komen, dan komen wij met de Heppie Boxen naar de kinderen toe!”
WE GAAN OP HARTENTOUR????❤️????
Onze ambassadeurs Jamai Loman, Angela Schijf, Natasja Froger en Juvat Westendorp bezoeken samen met The Unforgettables – leden van onze jongerenraad – belangrijke personen die iets kunnen betekenen voor vergeten kinderen in sociaal isolement. We vragen hen niet alleen om ook hun hart op de kaart van Nederland te plaatsen, maar we gaan ook met hen in gesprek over het thema. Zo spraken we al met prinses Laurentien en Peer van der Helm (hoogleraar Universiteit Leiden, lectoraal residentiële jeugdzorg). Maar ook gemeenten komen aan bod . Omdat gemeenten verantwoordelijk zijn voor jeugdbeleid, hebben wij drie aanbevelingen voor hen geformuleerd om te helpen om het sociaal isolement te doorbreken.
We houden tijdens de Hartentour rekening met de geldende coronamaatregelen. Voorafgaand aan de tour zijn onze ambassadeurs, Unforgettables en medewerkers negatief getest.
WE REIKEN DE HARTENHUIS AWARDS UIT ????????????
Ieder jaar reiken we op 29 januari de Hartenhuis Awards uit aan organisaties, initiatieven, groepen of personen die zich buitengewoon inzetten voor kwetsbare kinderen in Nederland. Dit jaar zetten we met de prijs initiatieven in het zonnetje die bijdragen aan het doorbreken van het sociaal isolement van vergeten kinderen. De winnaars geven ‘het goede voorbeeld’ aan de sector en bewijzen dat het versterken en betrekken van het sociale netwerk echt kan zorgen voor stabiliteit en continuïteit voor kwetsbare kinderen.
And the winners are… ???????????? Leontine Bibo (Buurtgezinnen), Bianca van der Neut (Kamers met Aandacht) en Mariska van der Steege ( Burgervoogd). Gefeliciteerd kanjers!
WE ZIJN OVERAL ZICHTBAAR ????
Je komt ons tegen op straat, op TV, op de radio en in kranten en tijdschriften. Misschien heb je ons al gespot? Veel van deze publiciteit ontvangen wij gratis. Maar ook onze zakelijke partners zorgen ervoor dat onze campagne overal zichtbaar is. Dus een grote DANKJEWEL aan alle bedrijven die ons steunen is hier wel op zijn plaats! ????