Dat was even een tegenvaller, maar al snel kwam er een oplossing. Vanuit huis, achter hun laptop – maar wel in het schooluniform – kregen de kinderen les van hun leraar of lerares die vanuit hun eigen klaslokaal les gaven. Ook de klasgenootjes buiten het kinderdorp konden de lessen digitaal meevolgen. Was dit online niet mogelijk, dan konden zij wekelijks hun (nagekeken) huiswerk inleveren en nieuwe opdrachten ophalen.
Ondanks deze efficiënte aanpassing zijn de kinderen blij dat de school in het SOS kinderdorp haar deuren weer heeft geopend. Kofi: “Leskrijgen via de computer ging eigenlijk best goed, maar ik ben wel blij dat we weer naar school kunnen en ik al mijn vrienden weer kan zien.”
Kinderen en jongeren wereldwijd worden hard getroffen door armoede en conflicten. SOS Kinderdorpen vindt dat het Nederlandse beleid hier aandacht voor moet hebben. Daar kunnen de aankomende verkiezingen aan bijdragen. Om erachter te komen welke partijen zich hier hard voor maken, is er een kieswijzer ontwikkeld die toont hoe politieke partijen denken over kinderthema’s zoals jeugdzorg en onderwijs. Lees meer.
Dankzij de steun van onze donateurs hebben we ons de afgelopen 55 jaar met volle toewijding kunnen richten op onze missie: Het versterken en creëren van (SOS) families voor kinderen zonder familie of veilig thuis. Onze manier van werken is daarbij continu in ontwikkeling, maar de essentie is altijd onveranderd gebleven. Zolang er kinderen zijn die er alleen voor staan zullen we hier onverminderd mee doorgaan. Lees hier over het werk van SOS in de afgelopen 55 jaar.