Bijna 40 deelnemers uit verschillende Europese landen gebruiken hun stem in de meest bijzondere acts. Tijdens deze 65e editie van het Eurovisie Songfestival vraagt dit grootste livemuziekevenement van de wereld de fans en kijkers zich te verenigen en zich aan te sluiten bij het overkoepelende thema van het evenement: Open Up.
Samen met de alle artiesten, fans, ambassadeurs en de organisatie van het Eurovisie Songfestival versterken we de positieve boodschap van het evenement en omarmen we het thema “Open Up”. Dit thema vraagt iedereen zich open te stellen voor een ander, voor verschillende meningen, elkaars verhalen en voor elkaars cultuur. In onze samenwerking versterkt WWF het thema. Dit is het moment om je stem te gebruiken en op te komen voor de natuur.
Felicity Glennie Holmes, Executive Director, Communications and Marketing, WWF International: “De planeet heeft onze stem meer dan ooit nodig, dus als unieke maatschappelijke partner zijn we enorm enthousiast over deze samenwerking. We verenigen de wereld en helpen mensen hun stem te gebruiken en op te komen voor de natuur. We vragen iedereen zich open te stellen voor een gedeelde toekomst die onze gezondheid én die van de planeet beschermt. We hopen dat fans van het Eurovisie Songfestival én WWF-supporters deze kans aangrijpen om de rijke diversiteit van onze planeet te vieren, en de kracht van hun stem gebruiken om onze planeet te beschermen.”
“Het is fantastisch om dit jaar samen te werken met WWF en hun Voice for the Planet campagne te steunen. Bij het Eurovisie Songfestival draait alles om het gebruik van het geluid van de menselijke stem om de wereld te verenigen en we weten dat de miljoenen fans die kijken, hun stem willen inzetten om een duurzame toekomst te ondersteunen,” voegt Martin Österdahl, Executive Supervisor van het Eurovisie Songfestival toe.
TEKEN DE #VOICEFORTHEPLANET!
Geef jouw stem voor diversiteit in alle vormen. Teken hier!