Giving Tuesday slaat groots aan in Nederland! Meer dan 250 goede doelen hebben op 3 december mee gedaan met de 1e Nederlandse editie van GivingTuesday via hashtag #GivingTuesdayNL.
RTL-nieuws, Metro, het Algemeen Dagblad, NOS radio en zelfs Linda, Notaris Online en Libelle hebben bijgedragen aan de bekendheid van GivingTuesday. #GivingTuesdayNL was geruime tijd trending topic op Twitter en andere social media.
Jordan van Bergen en Theo Hesen zijn de initiatiefnemers van GivingTuesday Nederland.
Jordan van Bergen: ”Je hoopt altijd wel op media-aandacht, maar dat kun je niet plannen als je geen grote advertentiebudgetten hebt. Dit is wel erg bijzonder. We hadden op social media aandacht ingezet en dat is boven verwachting goed gegaan maar dat de mainstream media GivingTuesday ook zo uitgebreid onder de aandacht hebben gebracht is fantastisch.”
Theo Hesen: “Begin dit jaar dachten we 100 deelnemers is een groot succes, De eindstand is nu 275 deelnemende organisaties”. Lees hier meer over Giving Tuesday en de media aandacht die aan deze dag is gegeven.